Trening siłowy pozwoli  zwiększyć siłę twoich mięśni, spalić tłuszcz oraz zbudować sylwetkę o naturalnych proporcjach. Ćwiczenia będą aktywować włókna mięśniowe niegdyś nieużwane, dzięki czemu wzrośnie twoja umiejętność do podnoszenia dużych obciążeń. Jest to metoda, która rozwija siłę mięśni, nie zwiększając znacząco ich obwodów. Mięsnie będą gęste i twarde, twoje ciało stanie się silne i pozbawione tkanki tłuszczowej.

Co daje nam trening siłowy ?

Pamiętajmy, że wyczerpujący trening mięśniowy powoduje przyśpieszenie naszego metabolizmu. To właśnie zdrowe i gęste mięśnie pozwalają nam spalić tłuszcz i utrzymać sportową sylwetkę bez konieczności spędzania godzin na bieżni. Dzięki temu treningowi zwiększamy tonus mięśni. Staną się one silne, twarde i wyrzeźbione bez konieczności zwiększania obwodów. Trening siłowy nie tylko wzmacnia nasze mięśnie, ale też kości i więzadła, dzięki czemu unikniemy wielu kontuzji.

Trening siłowy przynosi nam korzyści w dniu codziennym. Ćwiczenia oparte są na tych samych wzorcach ruchowych, jakich używamy na co dzień. Podnosząc zakupy, wykonujemy martwy ciąg. Gdy siadamy z ciężkim plecakiem, robimy przysiad. Trening siłowy pozwala wzmocnić całe nasze ciało, dzięki czemu codzienna aktywność staje się dużo łatwiejsza. Długie spacery staną się przyjemnością, wyprawa w góry przyjemnym wyzwaniem a aktywny sport  bezpieczny i satysfakcjonujący.

Dla kogo przeznaczony jest trening siły mięśniowej ?

Zachęcam wszystkich do treningów siłowych niezależnie od wieku czy zaawansowania. Pod okiem trenera poprawisz samopoczucie, zmniejszysz poziom złego cholesterolu, zwiększysz siłę i wytrzymałość mięśni. Dla tego polecam go również osobom starszym. Jeśli zachowamy prawidłową technikę, tempo oraz odpowiedni dobierzemy ćwiczenia trening będzie  bezpieczny i efektywny.

Na czym polega trening siły mięśniowej ?

Trening ten polega na wykonywaniu ćwiczeń wielostawowych. Ćwiczenia te pozwalają zaangażować wiele partii mięśniowych naraz. Na treningu siłowym korzystać będziemy z wolnych ciężarów takich jak sztangi, hantle, kettle i ciężar własnego ciała. Podczas treningu siły zastosujemy dużo większe obciążenie. Pamiętajmy jednak, że musi być ono dopasowane indywidualnie tak, żeby trening był skuteczny i bezpieczny. Serie są krótsze, ale za to wymagające technicznie i wyczerpujące, dlatego tak ważne są tu detale. Spięcie ciała, oddech, stabilizacja i oczywiście prawidłowa technika. Każdy trening przygotowany jest indywidualnie. Musi on być dopasowany do poziomu technicznego i stażu treningowego.