Wiele osób myślących o rozpoczęciu treningów na siłowni porzuca tę myśl bardzo szybko. Wpływa na to dużo czynników, jednym z nich jest bez wątpienia rzucenie się od razu na głęboką wodę, co skutkuje przeforsowaniem organizmu. W jaki sposób tego uniknąć? Rozwiązaniem może być rozpoczęcie regularnych ćwiczeń od treningu ogólnorozwojowego.

trener personalny Katowice

Co to jest trening ogólnorozwojowy?

Nazwa tego rodzaju treningu mówi właściwie wszystko – chodzi o to, by umiejętnie i skutecznie rozwinąć całe ciało. Decydując się na takie ćwiczenia zyskasz nie tylko poprawę własnej kondycji fizycznej, ale również możesz uzyskać świetny wstęp do tego, by zacząć przechodzić do bardziej skomplikowanych sesji treningowych.

Jak zacząć?

Każde działanie w życiu należy rozpocząć od szczegółowego planu, nie inaczej jest w przypadku zajęć na siłowni. Zanim wejdziesz na salę treningową upewnij się, że wiesz co robić. Najlepszym doradcą będzie oczywiście trener personalny, pod okiem którego możesz przygotować efektywny plan kilkutygodniowego treningu. Możesz również spróbować ułożyć taki plan samodzielnie.

Jak przygotować plan?

Jeśli masz zamiar zacząć trening na własną rękę, pamiętaj o tym, że dobrze przygotowany trening rozwojowy musi uwzględniać kilka elementów. Przede wszystkim rozpisane ćwiczenia muszą zaczynać się od tych, które angażują większą partię mięśni i stopniowo przechodzić do tych odpowiedzialnych za pojedyncze mięśnie. Przykładowo lepiej rozpoczynać od takich ćwiczeń jak pompki na drążkach a kończyć zestaw w obiegu na przykład unoszeniem ciężarków na wyprostowanych rękach.

Poza zróżnicowaniem ćwiczeń musisz również pamiętać o tym, by poszczególne ćwiczenia były zróżnicowane w taki sposób, by angażowały różne partie ciała. Trening ogólnorozwojowy może czynić cuda, ale tylko wówczas jeśli został dobrze przygotowany. Nie możesz zatem zapomnieć także o odpowiedniej długości przerwach, zarówno pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami jak i całym obiegiem.

Jeszcze jedno – warto również pamiętać o tym, że trening ogólnorozwojowy powinien trwać 7-8 tygodni, a ilość powtórzeń całych obiegów stopniowo wzrastać wraz z upływem czasu i wzrostem doświadczenia. Pamiętaj i o tym, by nie ćwiczyć codziennie, mięśnie muszą mieć czas na odpoczynek i wzrost.

Skomplikowane? Dla osoby początkującej z całą pewnością tak, więc jeśli chcesz osiągnąć zamierzone cele treningowe, najlepiej skontaktuj się z trenerem personalnym. Profesjonaliści przygotują plan treningowy odpowiedni nie tylko do potrzeb, ale i możliwości ćwiczącego.