Szukasz skutecznej metody treningowej i nie wiesz za bardzo, w którą stronę się zwrócić? Być może rozwiązaniem tego problemu będzie zwrócenie uwagi na to, co do zaoferowania ma metoda określana jako trening FBW 5x5. Sprawdź, czy będzie to zestaw ćwiczeń odpowiedni dla własnych potrzeb.

Czy wiesz, co to FBW?

Trening FBW to, mówiąc inaczej, trening obwodowy. Oznacza to, że w trakcie jednej sesji będziesz zajmować się ćwiczeniami różnych partii mięśniowych, dzięki czemu po zakończonym treningu przetrenujesz wszystkie części swojego ciała. W ten sposób, przy wykorzystaniu dobrze rozpisanego treningu, będziesz w stanie osiągnąć założenia na których zostały oparte poszczególne sesje całego planu ćwiczeniowego.

Jeśli mowa o założeniach, to warto pamiętać, że trening FBW pozwala na osiągnięcie różnych celów, co jest możliwe dzięki temu, że zapewnia znaczną dowolność w wyborze poszczególnych ćwiczeń. Zatem nie ma większego znaczenia to, czy chcesz zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej czy też może osiągnąć nieco bardziej atletyczną budowę całego ciała, tego rodzaju zestaw ćwiczeniowy będzie w stanie pomóc ci w tym zadaniu.

Trening FBW pozwala również na to, by osiągnąć inne cele. Można to zrobić poprzez zastosowanie odpowiedniego rozpisania poszczególnych ćwiczeń, jakie wejdą w dany cykl treningowy. Jednym z takich rozwiązań będzie właśnie trening FBW 5x5.

Czym jest trening FBW 5x5?

Ten rodzaj planu treningowego odznacza się nieco innymi założeniami, o czym niewątpliwie należy pamiętać w trakcie podejmowania decyzji o rozpoczęciu jego stosowania. Najważniejszą różnicą pomiędzy treningiem FBW 5x5 a innymi rozwiązaniami, na jakie możesz natknąć się w sieci, jest ta, iż specyfika obciążeń jest znacznie większa. Co to oznacza w praktyce?

Trening FBW 5x5 to, mówiąc najprościej, rodzaj metody, podczas której wykonujesz 5 serii po 5 powtórzeń. Na pozór jest to coś, co właściwie może wykonywać każdy z ćwiczących na siłowni, jednak pamiętaj o tym, że nie jest to do końca prawdą. Aby tego rodzaju ćwiczenia były w pełni efektywne, muszą być wykonywane z maksymalnym obciążeniem. W jaki sposób ustalić to najbardziej optymalne?

Aby określić maksymalne obciążenia, jakim będziesz w stanie podołać, musisz przeprowadzić serię praktycznych prób. Chodzi przede wszystkim o to, by znaleźć optymalny punkt wyjścia, który następnie będzie przechodził niezbędne modyfikacje, w miarę uzyskiwania postępów w realizacji założonego planu treningowego. Zmiany będą dotyczyły obciążeń, jakie jesteś w stanie znieść podczas każdej sesji treningowej. W idealnym przypadku musisz pamiętać o tym, by każdy tydzień niósł ze sobą zwiększenie ciężarów.

Bezpieczeństwo treningu FBW 5x5

Ćwiczenia mają rozwijać ciało, nie szkodzić. Stąd tak ważne jest przestrzeganie odpowiednich reguł w trakcie ich wykonywania. Pamiętaj przede wszystkim o tym, by zapewnić sobie odpowiednio długie przerwy pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami. Równie istotne jest ustalenie odpowiedniej częstotliwości sesji treningowej. Specjaliści mówią, by taki trening odbywał się 2-3 razy tygodniowo, by mięśnie miały czas się zregenerować. Należy także zwrócić uwagę na prawidłowe wykonywanie ćwiczeń a także odpowiednio przeprowadzoną rozgrzewkę. Jedynie takie postępowanie zapewni odpowiednie bezpieczeństwo osoby ćwiczącej.