Trening seniora to skuteczna metoda na zatrzymanie procesów starzenia się organizmu. Specjalnie wyselekcjonowane ćwiczenia pozwolą poprawić sprawność, wzmocnić mięśnie i kondycje. To szczególna ważna forma treningowa. Wielu seniorów traktuje spadek energii czy pojawiające się ograniczenia jako coś naturalnego dla starszego wieku. Tak nie jest ! Trening ten poprzez połączenie najskuteczniejszych metod treningowych pozwoli przywrócić sprawność fizyczna.

Jakie korzyści przyniesie trening seniora ?

Trening w starszym wieku jest ratunkiem dla Twojego ciała. Pozwoli on stymulować mięśnie, co przyczyni się do zatrzymania procesu zanikania włókien mięśniowych. Mocne mięśnie to gwarancja sprawności i bezpieczeństwa. Unikniemy kontuzji, zmniejszymy ryzyko osteoporozy, wzmocnimy kości oraz stawy. Poprzez prawidłowe pobudzanie twojego organizmu, zmusimy go do produkcji komórek odbudowujących uszkodzenia oraz wzmocnimy układ krążenia. Poprawią się twoje wyniki krwi oraz zmniejszysz ryzyko zachorowań na poważne choroby uniemożliwiające Ci aktywne i komfortowe życie.

Dla kogo przeznaczony jest trening dla seniora ?

Coraz dłużej jesteśmy w stanie utrzymać dobrą kondycję fizyczną. Miano seniora jest dość mylące, bo często osoby starsze prowadzą aktywny i wymagający tryb życia. Trening ten jednak nie jest przeznaczony tylko dla aktywnych seniorów. Trening ten polecam także osobom, które zauważyły pierwsze ograniczenia wynikające z wieku, oraz tym które zmagają się z problemami ruchowymi od dłuższego czasu. Trening będzie indywidualnie dopasowany do możliwości seniora. Podstawa to bezpieczeństwo dla tego tak ważna jest prawidłowa technika. Będziemy powoli zwiększać zakresy ruchu i tempo więc bez obaw każdy może przyjść na trening. Warunkiem jest dobrze zaplanowany trening.

Na czym polega trening seniora ?

Trening ten to połączenie wielu metod treningowych, dla tego dobrze przygotowany trener to podstawa sukcesu. Ćwiczenia będą składać się z rozgrzewki. Właściwe przygotowanie twojego ciała to wysiłku, to podstawa bezpiecznej aktywności. Następnie pracować będziemy nad mobilnością twoich stawów. W późniejszym wieku często taśmy mięśniowe ulegają przykurczeniu. Objawia się to przygarbioną sylwetką a kolana i łokcie pracują w coraz mniejszym zakresie. Trening mobility przeprowadzony przed treningiem siłowym to skuteczna metoda niwelująca te objawy. Gdy nasze stawy i mięśnie przygotowane są do wysiłku, przechodzimy do ćwiczeń wielostawowych. To one nauczą nas jak prawidłowo schylać się po zakupy, sięgać ramionami po ciężkie paczki lub wchodzić po wysokich schodach. Wiele tych technik ma szerokie zastosowanie w życiu codziennym dla tego trening ten spełnia wiele funkcji. Gdy poznamy już podstawy, trening stanie się bardziej wymagający. Zaczniemy stosować niewielkie obciążenia, które przygotują nas do pokonywania nowych barier. Długi spacer po górzystym terenie jogging czy spływ kajakowy znowu stanie się przyjemną formą aktywnego wypoczynku.