Interesuje Cię temat zdrowego treningu ? Chcesz dowiedzieć się jak szybko osiągać cele treningowe mając pewność, że nie odniesiesz kontuzji ?

Idąc na trening, chcesz osiągnąć swój cel. To on daje Ci motywację do działania. Aby go osiągnąć, musisz przestrzegać treningowego BHP. Już pewnie się domyślasz, że sama wytrwałość nie wystarczy. To prawda, że bez niej nie możemy mówić o rezultatach, ale potrzebne jest coś jeszcze. Co zatem kryje się pod hasłem zasady treningowe. Odpowiedź nie jest prosta. Aby ją poznać, należy przeprowadzić wnikliwą analizę strukturalną. Polega ona na ustaleniu asymetrii w układzie ciała, określeniu mobilności i stabilności oraz dysproporcji siły mięśniowej. Mając takie informacje, mogę ułożyć plan treningowy, który nie tylko przyśpieszy efekt treningowy ale pozwoli cieszyć się proporcjonalną, zdrową sylwetką.

Równowaga w treningu sportowym, dlaczego jest tak istotna ?

Brak równowagi w ruchomości stawów czy sile mięśniowej prowadzi do przeciążeń i urazów. Plan treningowy „dla każdego” doprowadzi do pogłębienia dysproporcji. Silniejsze mięśnie będą przejmowały większość obciążeń. W konsekwencji te słabe będą stawać się jeszcze słabsze. Im trudniejszy będzie stawał się trening tym  dysproporcje będą większe. Jak myślisz co się stanie ? Silne mięśnie zaczną wychylać nasze ciało z prawidłowego ustawienia. Doprowadzi to do osłabienia całego aparatu ruchu. Niewydolne mięśnie np. dwugłowe uda i zbyt mocne czworogłowe uda nieuchronnie doprowadzą do kontuzji kolana. Takich sytuacji jest wiele, a przykładów można wymieniać bez liku. Zasada jest prosta, bez równowagi nie możemy mówić o szeroko rozumianej sile i sprawności fizycznej.

Odczuwasz ból lub objawy przeciążania stawów podczas wysiłku fizycznego ?

Zapraszam na konsultacje. Przeprowadzę na niej pełną analizę pod kątem Twoich celów. Nic nie zapłacisz, a może będzie to Twój pierwszy krok w kierunku świadomego treningu sportowego.