Szerokie ramiona o dużym obwodzie – to marzenie wielu osób rozpoczynających swoją przygodę z regularnymi ćwiczeniami kulturystycznymi. W jaki sposób najbardziej skutecznie trenować te partie ciała? Poznaj tajniki wiedzy dotyczącej tematu efektywnych ćwiczeń ramion.

trener osobisty Bytom

Mięśnie ramion

Aby trening ramion był skuteczny musisz przede wszystkim zdać sobie sprawę z tego, jakie mięśnie musisz ćwiczyć. Przydatne zatem będą podstawowe wiadomości anatomiczne. Znajomość mięśni sprawi, że z większą łatwością dobierzesz odpowiednie ćwiczenia pod kątem lepszej skuteczności.

Najbardziej znanym z mięśni ramion jest biceps, czyli mięsień dwugłowy ramienia. Prawdopodobnie znany jest przede wszystkim dlatego, że jest bardzo widoczny, gdyż znajduje się w przedniej części ramienia. W momencie zginania ręki podnosi się, więc wiele osób to właśnie w nim upatruje głównego celu swoich ćwiczeń.

Triceps, lub inaczej mówiąc mięsień trójgłowy ramienia, znajduje się w tylnej części, stąd też jest mniej widoczny. Ta grupa trzech mięśni jest jednak największa w ramieniu, więc intensywne ćwiczenia tricepsa pozwalają na osiągnięcie większego obwodu ramion.

Skuteczne ćwiczenia ramion

Najlepszym rozwiązaniem są lekcje pod okiem doświadczonego trenera osobistego z Katowic, niemniej jednak możesz wiele z nich rozpocząć samodzielnie. Co więcej, skuteczne ćwiczenia ramion nie są skomplikowane i w wielu przypadkach nie wymagają użytkowania specjalistycznego sprzętu, więc z powodzeniem mogą być wykonywane we własnym mieszkaniu.

Niezwykle skuteczne jest wszelkiego rodzaju podciąganie na drążku. Wykonując tego rodzaju ćwiczenia pamiętaj jedynie o tym, by zmieniać metody z podchwytowej na nachwytową, gdyż wzmocni to skuteczność całego treningu.

Tricepsy wymagają nieco więcej przemyślanych treningów, jednak wszystko zależy od posiadania odpowiedniej wiedzy. Na te partie mięśniowe bardzo skuteczne są ćwiczenia wykonywane ze sztangą wyciskaną na ławce. Dla wzmocnienia efektów musisz pamiętać o wąskim nachwycie. Zwykłe pompki również mogą pomóc, zwłaszcza te wykonywane przy wąskim rozstawie dłoni.

Przy wykonywaniu wszelkich ćwiczeń pamiętaj również o tym, że mięśnie ramion często pracują przy treningu innych partii ciała, więc należy dbać o to, by nie przeciążać ramion zbyt częstymi sesjami treningowymi.

W razie dodatkowych pytań zostaw komentarz lub po prostu skontaktuj się ze mną telefonicznie, mailowo lub za pomocą social media.