Chodzimy na siłownię regularnie, choć efektów do końca nie widać. Przychodzi pewna frustracja, zniechęcenie, ale nie można się poddawać. Zobacz w jaki sposób możesz zwiększyć efektywność swoich ćwiczeń, aby efekty było widać gołym okiem.

Jak wiadomo, trening z trenerem personalnym będzie najlepszym rozwiązaniem. Taka osoba dobierze odpowiednie ćwiczenia pod naturalne predyspozycje, siły witalne, wiek oraz efekty, jakie chce się uzyskać. Będzie stać na straży poprawnego wykonywania każdego ruchu. Dlatego zalecamy, by chociaż raz w miesiącu skorzystać z pomocy trenera, aby zwiększyć tempo, zmienić same ćwiczenia czy zweryfikować poprawność serii i kolejności. A teraz zobacz jak sam, bez niczyjej pomocy możesz zwiększyć efektywność swojej pracy na siłowni.

Planuj krótszy pobyt na siłowni

Szacuje się, że aż 1/3 czasu spędzoną na siłowni po prostu marnujemy – jesteśmy zmęczeni, nie mamy energii, chęci do dalszych ćwiczeń, albo ze względu na zaplanowany długi czas na ćwiczenia, robimy sobie przerwy. Wpływa to źle nie tylko na motywację, ale same mięśnie. Tracą one ciepło i swoją elastyczność i po kolejnej przerwie zaczynamy jakby.. od nowa. Dlatego zaplanuj sobie nie więcej jak 60 minut na trening siłowy.

Rozgrzewaj się i rozciągaj

Choć każdy wie, że rozgrzewka jest ważna to często obserwuję na siłowni, jak wiele osób ją po prostu pomija. Z szatni od razu chwyta po hantle czy idzie na maszyny. Błąd! Należy pobudzić mięśnie, aby wiedziały, że zaraz rozpocznie się trening. A pod koniec rozciągaj je, nie tylko po to, by uniknąć zakwasów, ale i dawać kolejny sygnał swoim tkankom.

Miej zawsze plan zapasowy

Pomińmy już aspekt związany z wykonywaniem tych samych ćwiczeń, w takich samych seriach od miesięcy, bo o tym już była mowa. Należy zmieniać plan treningowy, chociażby dlatego, że.. idąc na siłownię maszyny, na których wykonuje się ćwiczenia mogą być zajęte lub uszkodzone. Co zrobić w takiej sytuacji? Wrócić do domu? Nic z tych rzeczy – spróbuj inne metody, trenuj inne partie ciała. Kreatywność jest mile widziana.

Na zakończenie przypomnimy jeszcze o odpowiednim odżywianiu i nawadnianiu organizmu. Ćwiczenia zawsze idą w parze z mądrą dietą i nie wolno o tym zapominać.