Od zawsze trenerzy personalni jak i dietetycy powtarzają do znudzenia, że najważniejsza jest dieta. Bez tego nawet mordercze treningi na siłowni nie sprawią, że będziemy mieć umięśnioną sylwetkę, a organizm będzie cieszyć się zdrowiem i formą. Zbilansowane posiłki są podstawą do lepszej formy, świetnej sylwetki jak i zdrowia. Jeżeli nada w Twojej diecie panuje chaos, zobacz jak nad nim zapanować. Poznaj 4 kroki zdrowego serca według trenera personalnego.

dieta

Nie można czekać na znak, aby zmienić swoje nawyki żywieniowe, lepiej zrobić to wcześniej niż później leczyć schorzenia. Źle zbilansowane posiłki mogą być podstawą nie tylko do problemów z sylwetką, ale i furtką dla chorób – cukrzycy czy nadciśnienia, a to tylko początek. Zadbaj o siebie i swoje serce, odświeżając codzienne posiłki w czterech prostych krokach. Jak taka dieta powinna wyglądać?

Po pierwsze – regulacja

Chcąc zdrowo się odżywiać trzeba rozpocząć od.. odżywiania się. Zdecydowana większość Polaków ma problem z zachowaniem odpowiednich pór na posiłki, albo je omijają, albo wprowadzają ich zbyt wiele. Najlepiej trzymać się zasady 5 posiłków dziennie, w tym trzech dużych (śniadanie, obiad, kolacja). Pozostałe dwa powinny być lekkie, które zwalczą mały głód.

Ważne jest, aby przestrzegać przerw między posiłkami – powinny wynosić około 4 godziny.

Po drugie – różnorodność

Nie samym mięsem czy warzywami człowiek żyje. Organizm w ciągu dnia potrzebuje różnorodnych składników odżywczych, dlatego codziennie nasze menu powinno być urozmaicone – mięso, owoce, tłuszcze, produkty zbożowe, nabiał. Nie bójmy się łączyć i sięgać po te produkty, które dostarczą nam odpowiednich ilości składników odżywczych. Dobra dieta powinna zapewnić organizmowi wszystkiego co niezbędne.

Po trzecie – usuwanie

Pozbądź się ze swojej diety tych produktów, które mają negatywny wpływ na organizm. Są nimi wszelkiego rodzaju cukry, nadmiar soli czy złe tłuszcze. Znajdź zamienniki, które pozytywnie będą na Ciebie oddziaływać. Dieta powinna być urozmaicona, musisz tylko wyjść poza utarte schematy.

Po czwarte – umiar

Ostatnim krokiem jest poznanie swojej granicy i.. nie objadanie się. Bardzo często jadamy za dużo i za szybko. Posiłki powinny być spożywane powoli, aby żołądek sukcesywnie się wypełniał, a nasz organizm odczuwał nasycenie. Pamiętaj także o tym, by jeść częściej a mniej, to również będzie z korzyścią dla zdrowia.

Szczegółowa dieta

Interesuje Cię ten temat? Szukasz bardziej szczegółowej diety? Jeśli zdecydujesz się na treningi odbywane pod moim okiem, będziesz mieć szansę na zmianę swoich nawyków żywieniowych. Skontaktuj się ze mną już dziś, z łatwością możesz mnie znaleźć wpisując w swoją wyszukiwarkę „trener personalny Katowice” lub po prostu zostawić tu komentarz.