Dieta wegetariańska odrzuca spożywanie mięsa. Jest to jej podstawowe założenie, ale nie jedyne. Zakłada ona, że niezbędne makro i mikroelementy będziemy dostarczać przez jedzenie warzyw, owoców, orzechów i roślin strączkowych. Powstało wiele opinii, że bez produktów mięsnych nie jesteśmy w stanie zbudować zdrowej, umięśnionej sylwetki. Jest to mit, który nie ma nic wspólnego z wynikami sportowymi. Jeśli nie chcesz jeść mięsa, a zależy Ci na poprawie wydolności, siły lub sylwetki, prawidłowo ułożony plan żywieniowy pozwoli na zrealizowanie tych celów.

Dieta wegetariańska cieszy się coraz większą popularnością, także wśród sportowców. Docierają do nas informacje, że taki sposób odżywiania preferuje coraz więcej piłkarzy, bokserów, biegaczy i innych przedstawicieli najbardziej wymagających dyscyplin sportu. Odrzucenie z jadłospisu mięsa to spore wyzwanie dla naszego organizmu. Decydując się na taki krok pamiętaj, że substancje odżywcze, witaminy i aminokwasy wcześniej dostarczane przez mięso muszą być uzupełnione. Dla tego tak ważna jest różnorodność w diecie wegetariańskiej. Jeśli zastosujesz podstawowe zasady komponowania aminokwasów, a w Twoim jadłospisie pojawiły się produkty bogate w witaminy i niezbędne minerały, dieta będzie smaczna i zdrowa. Bez obaw na konsultacji zadbam o to, żeby te reguły były dla Ciebie jasne i możliwe do zrealizowania. Dieta będzie tak ułożona, żeby była smaczna, urozmaicona i przynosiła rezultaty.

Odrzucenie mięsa to nie tylko utrudnienie. Wielu sportowców podkreśla fakt, że dzięki takiemu rozwiązaniu, szybciej się regenerują. Dostarczone składniki odżywcze szybko się wchłaniają dzięki spożywaniu dobrych tłuszczy i błonnika. Często poziom zakwaszenia u osób niejedzących mięsa jest duża niższy co przyczynia się do poprawy wyników sportowych i zmniejszenia ryzyka kontuzji. Jest wiele odmian wegetarianizmu. Owowegetarianizm włącza do diety roślinnej jaja. Weganizm natomiast odrzuca całkowicie jedzenie pochodzenia zwierzęcego. Niezależnie od odmian wegetarianizmu dobrze skomponowany plan żywieniowy jest w stanie dostarczyć Ci wszystkich substancji, aby Twoje ciało było sprawne i zdrowe.

Pamiętaj, że dieta powinna być dobrana indywidualnie. Jeśli zdecydujesz się na dietę wegetariańską i chcesz uprawiać sport, musisz dbać o siebie w szczególny sposób. Przynosi ona dobre rezultaty prozdrowotne i sportowe, ale wymaga dbałości o szczegóły. Jeśli dieta wegetariańska będzie miała dobry wpływ na twój organizm, przekonasz się, że można wypracować zdrową, sprawną i dobrze wyglądającą sylwetkę nie jedząc mięsa.