Bardzo wiele osób myślących o rozpoczęciu systematycznego uczęszczania do klubu fitness lub na siłownię ma na celu zmniejszenie wagi swojego ciała. Dla wspomożenia odpowiednio dobranego planu treningowego warto jest zastanowić się nad odpowiednią dietą. Jedną z bardziej skutecznych jest dieta redukcyjna. Na czym ona polega i w jaki sposób ją stosować w odpowiedni sposób?

Co to jest dieta redukcyjna?

Dieta redukcyjna, jak zresztą każda inna dieta, jest schematem żywieniowym przeznaczonym dla osób chcących zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej, pozbywając się zbędnych kilogramów. Redukcja w tym przypadku oznacza ograniczanie spożywanych kalorii. Nie bój się jednak, takie obcinanie nie oznacza wcale przymusu głodowania. Wręcz przeciwnie, dieta redukcyjna powinna być ułożona w taki sposób, by organizm nie odczuwał zbyt wielkich różnic związanych z ilością. W jaki sposób to przeprowadzić?

Jak zacząć dietę redukcyjną?

Przede wszystkim warto zacząć od dokładnego poznania własnego organizmu. Różne budowy ciała u kobiet i mężczyzn to nie jedyna cecha, warto również poznać między innymi własne BMI. Dopiero po wykonaniu tego rodzaju rozpoznania możesz próbować dokonywać zmian w swoich nawykach żywieniowych.

Redukcja obecna w nazwie nie jest niczym strasznym. Po prostu po poznaniu własnego ciała i jego dziennych zapotrzebowań możesz stopniowo obniżać dzienne zapotrzebowanie na około 100 – 200 kalorii. Oznacza to, że nie musisz się głodzić. Jeśli jednak zaczniesz odczuwać pewien dyskomfort, musisz zdać sobie sprawę z tego, że możesz to zmienić dzięki bardziej świadomemu wyborowi spożywanych produktów.

Wiele osób – zupełnie błędnie – sądzi, że najlepszą drogą do obniżenia wagi swojego ciała jest ograniczenie ilości i częstotliwości przyjmowanych pokarmów. Jest to błędne przede wszystkim dlatego, że zupełnie nieprawdziwe. Dziś dietetycy radzą, by zamiast obfitych 3-4 posiłków spożywać od 5 do 7 w nieco mniejszych porcjach. Oczywiście, składniki wchodzące w skład spożywanych potraw są równie ważne.

Dieta redukcyjna – co jeść?

Jeśli zdecydujesz się na tego rodzaju dietę możesz oczywiście nie zmieniać wiele w swoim codziennym jadłospisie, jedynie nieznacznie go modyfikując. Taki sposób postępowania sprawi jednak, że będziesz czekać na efekty przez znacznie dłuższy czas. Dlatego też warto jednak dowiedzieć się, w jaki sposób podnieść efektywność sposobu zmniejszenia wagi jaką jest dieta redukcyjna.

 

Węglowodany powinny być dobierane pod kątem niskiego indeksu glikemicznego, z kolei białka pochodzić powinny z mięsa chudego, drobiu i ryb. Zdecydowanie zalecane jest ograniczanie tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, w zamian polecane są tłuszcze roślinne, między innymi mleko kokosowe lub oliwa z oliwek. Bardzo ważne w procesie diety redukcyjnej są również białka zawarte w serach twarogowych i jajkach.

Oczywiście, poza odpowiednią dietą, ważne jest także ustalenie skutecznego planu treningowego, który będzie efektywnym wsparciem dobrze przygotowanej diety redukcyjnej. Dzięki takiemu rozwiązaniu osiągniesz swoje zamierzenia w kwestii zmniejszania wagi swojego ciała.

Pytania czy wątpliwości? Mogę wyjaśnić więcej w trakcie bezpłatnej konsultacji, na której ustalimy plan treningowy i plan żywieniowy odpowiedni do Twoich potrzeb. Skontaktuj się ze mną już dziś tutaj lub na Facebooku. Jestem do Twojej dyspozycji.