Czy podchodzisz do tego rodzaju rewelacji z dużym sceptycyzmem? Zapewne tak, bo każdy, kto kiedykolwiek chciał osiągnąć jakiś cel, bez względu na dziedzinę, wie że nic nie przychodzi bez wysiłku. Jednak na pewno można znaleźć metody treningowe, które będą bardzo efektywne w redukcji nadmiernej tkanki tłuszczowej osób w każdym wieku. Jedną z takich metod bez wątpienia jest trening interwałowy. Jakie są jego zasady i dla kogo jest przeznaczony? Poznaj zalety treningu interwałowego.

trener personalny Katowice

Co to jest trening interwałowy?

Trening interwałowy to zestaw ćwiczeń wykonywanych naprzemiennie, z różną częstotliwością. To właśnie główna istota tego rodzaju planu treningowego. Jeśli będziesz trzymać się określonych z góry zasad, możesz uzyskać efekty zaplanowane przed rozpoczęciem tego rodzaju aktywności fizycznej na siłowni.

Dlaczego właśnie trening interwałowy?

Zgodnie z jego zasadami, ćwiczenia wchodzące w skład zestawu musisz wykonywać naprzemiennie. Prawidłowe przeplatanie ćwiczeń wymagających maksymalnego wysiłku z tymi, które nie są aż tak dużym obciążeniem dla organizmu sprawi, że całe ciało zostanie w dość krótkim czasie odpowiednio wzmocnione. Poza poprawą wydolności organizmu, co skutkuje lepszą kondycją fizyczną, uzyskasz również widoczne efekty w postaci spalonego nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Trening interwałowy – cudowna metoda?

Jak wspomniałem na samym początku, istnienie cudownych metod ćwiczeniowych jest mitem. Prawdą jednak jest to, że w przypadku treningu interwałowego można mówić o metodzie, dzięki której zwiększa się efektywność uzyskiwaną po dobrze przeprowadzonej sesji treningowej.

W jaki sposób ćwiczyć?

Prawidłowa sesja treningowa powinna trwać pomiędzy 30 a 40 minut i składać się z czterech głównych części. Na wstępie, w części pierwszej, poświęć około 10 minut na przeprowadzenie odpowiedniej rozgrzewki, by przygotować wszystkie mięśnie ciała do zwiększonego wysiłku fizycznego. Następnie, przez około 15-20 minut, wykonuj poszczególne ćwiczenia zapisane w planie treningowym, skupiając się przede wszystkim na ich poprawności. Ostatnim elementem treningu będzie spokojne wyciszanie organizmu, co możesz osiągnąć poprzez spokojny trucht na bieżni i rozciąganie zmęczonych mięśni.

Masz dodatkowe pytania? Daj znać w komentarzach, na pewno chętnie rozwinę temat. Zawsze możesz też pytać na Facebooku lub po prostu zadzwonić.