Wysiłek fizyczny jest obciążeniem dla organizmu. W jego trakcie ważne zatem jest prawidłowe uzupełnianie płynów. Dostarczenie minerałów jest tak istotną sprawą, że warto wiedzieć, co należy pić w czasie ćwiczeń na siłowni.

co pić radzi trener osobisty z Bytomia

Ćwiczenia fizyczne powodują duży ubytek płynów z organizmu, gdyż podczas ich wykonywania ciało traci ich sporo. Co istotniejsze, wraz z płynami wypacane są również niezbędne minerały i elektrolity. Zachowanie ich na właściwym poziomie pozwala uniknąć odwodnienia i innych przykrych skutków związanych z tego rodzaju niedoborami. Co warto pić w czasie wizyty na siłowni.

Pić wodę

Najprostszym sposobem na to, by zapewnić swojemu ciału odpowiednią ilość płynów jest oczywiście picie wody. Jak być może wiesz, woda wodzie nierówna, dlatego też zwróć uwagę na to, co kupujesz w sklepie. Najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po wodę niegazowaną, bogatą przy tym w minerały, które są usuwane wraz z potem podczas wysiłku fizycznego. Z większym pożytkiem dla organizmu okaże się wybranie dobrej jakościowo wody mineralnej, która będzie bogata w tego rodzaju składniki.

Napoje izotoniczne

To zdecydowanie wybór, jaki polecają trenerzy personalni na całym świecie. Tego rodzaju płyny są tworzone specjalnie z myślą o zaspokajaniu potrzeb osób regularnie uprawiających ćwiczenia na siłowniach i klubach fitness. Zawierają wszelkie niezbędne minerały i mikroelementy, dzięki czemu pozwalają w szybki sposób uzupełnić ubytki powstające na skutek wysiłku fizycznego.

Pić samodzielnie przyrządzone napoje

Możliwe jest również korzystanie z własnoręcznie przyrządzonych napojów. Możesz z łatwością zrobić to samodzielnie, korzystając z bazy w postaci wody mineralnej. Dodatki dobierz zgodnie z własnymi upodobaniami, na przykład stosując domieszkę w postaci soku ze świeżych pomarańczy lub łyżeczek miodu.

Jak pić właściwie

Równie istotne jak to, co pijesz, jest sposób w jaki to robisz. Nie zapominaj o tym, że picie dużych ilości naraz nie jest dobrym rozwiązaniem. W tym wypadku lepiej korzystać z małej ilości płynu, sięgając po niego częściej. Tak najłatwiej zapewnisz swojemu organizmowi odpowiednich ilości wartościowego płynu.

Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, nie zwlekaj z napisaniem do mnie w komentarzach lub w mediach społecznościowych. Na temat tego, co jako trener personalny doradzam do jedzenia możesz przeczytać tutaj.